Arches - Momument Valley

2 augustus 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

En ook in Moab belanden we in een enorme hitte .... we hoopten op een leuke camping aan de rivier maar in de rivier is niet te zwemmen: breed en sterke stroming oftewel te gevaarlijk! Gelukkig is er vlakbij ook een camping met een zwembad dus dan die maar. Tijd voor verkoeling! Vroeg in de avond gaan we naar Arches NP om vandaar de zonsondergang te bekijken. Het is een prachtig park en dus zeer de moeite waard. Daarna nog een hapje eten in een gezellig eetcafé. Het blijkt al 22.00u te zijn, ook binnen ons tripje zitten we in verschillende tijdzones dus we zitten nog wel eens mis met de tijdstippen. De volgende dag gaan we op weg naar Monument Valley. Onderweg nog diverse stops gemaakt op mooie plekjes. We overnachten in MV in een tipi tent (leuk voor de afwisseling) en hebben een mooi uitzicht over MV. Als we gesetteld zijn, gaan we MV in. Er is een off-the-road route van 17 mijl dus daar gaan we mee beginnen. Rich maakt zich flinke zorgen om de auto en ik zeg gaan met die banaan! Onderweg veel foto’s maken en dan nog naar het John Ford Point voor de beroemde Marlboro foto (man op peerd op de rotsen in MV). Daar aangekomen blijken alle paarden al op stal te staan (zooooo jammer Freek!). Dus dan maar een foto van Rich zonder paard (maar wel stoer haha). En daarna blijkt dat we het niet gaan redden om de gehele 17 mijl nog te rijden voor de zonsondergang dus we sjeesen (arme auto) naar een mooi punt om die weer vast te leggen. Later bij de tent installeren we ons voor de geweldige sterrenhemel die hier te zien is. Mars en de Melkweg zijn duidelijk te zien en later ook nog de bloedmaan. We gaan erg laat slapen want we krijgen er geen genoeg van! En de volgende ochtend ben ik al vroeg weer wakker ... sluipend naar buiten ben ik mooi op tijd voor een mooie zonsopkomst! Nadat iedereen uit zijn/haar bed is gerold gaan we op weg naar Page. Het plan is om daar naar Lake Powell te gaan en naar Antelope Canyon maar daar aangekomen blijkt het nog niet zo simpel om bij Lake Powell te gaan zwemmen en er komt een hele donkere lucht aan. Omdat de zon helemaal weg is, gaan we ook niet naar Antelope Canyon. Juist de lichtinval schijnt daar prachtig te zijn maar om daar nou rond de €100 pp voor te betalen en er is geen zon ... dan maar niet (we zien al zoveel mooie dingen). We gaan nog wel even langs Horseshoe Bend en we krijgen een beste bui over ons heen tijdens de wandeling. Het is weer een geweldig uitzicht. Daarna besluiten we door te rijden naar de Grand Canyon. Maar even kijken waar we vannacht slapen want ik heb het pas voor morgen gereserveerd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita:
    3 augustus 2018
    Prachtig Susanne! Wat een ontzettende gave reis! Veel plezier nog. Groetjes Anita
  2. Anneke:
    4 augustus 2018