Grand Canyon - Route 66

3 augustus 2018 - Needles, California, Verenigde Staten

We konden niet eerder terecht op de gereserveerde camping, dus maar een andere opgezocht. Was ook prima. In de avond hebben we een mooie zonsondergang gehad aan de rand van de canyon en we hebben besloten om de volgende dag nog bij de Grand Canyon te blijven. We rijden in ongeveer een uur naar de andere camping toe met onderweg heel veel mooie uitkijkpunten. We hebben weer een mooie grote plek op de camping. We zien ook nog een vrouwtjes Elk (mega herten) lopen. Echt enorm zijn die Elks, dit vrouwtje was net zo groot als een paard! En dan hebben we nog geen mannetje gezien met z’n gewei! Nou ja, genoeg over de Elks ... we hebben nog volop van de dag genoten en ook de temperatuur was prima vol te houden! Vanmorgen zijn we doorgereden richting LA. We maken een stop om te overnachten in Needles, dat is ver genoeg voor een dag. Onderweg pakken we een stuk van Route 66 mee. Ook leuk om gezien te hebben. Niels ging onderweg nog even naar een winkeltje om wat te drinken te halen en prompt worden we aangesproken door oom agent: kinderen mogen hier niet alleen over straat lopen 😳😳. Hij komt met allerlei enge verhalen die nogal indruk maken (inclusief 5 jaar jail 😳 voor the parents ... huh?). Dus we leggen de kids de rest van de vakantie aan de ketting!! We laten de pret niet bederven en rijden snel door naar Needles. We willen eigenlijk kamperen maar aangezien de temperatuur weer zo belachelijk hoog is (114 Fahrenheit oftewel 45,5 graden) gaan we maar naar een hotelletje met airco en zwembad (en WiFi). Een prima keuze voor vannacht! En morgen ... op naar Malibu!