Highway 1 (tussen Los Angeles en San Francisco)

10 augustus 2018 - Marina, California, Verenigde Staten

We hebben LA achter ons gelaten en gaan kijken of we een dag eerder terecht kunnen op de reeds geboekte camping in San Simeon langs de Highway 1. Nou mooi niet dus 😳 en we dat hebben we de hele vakantie nog niet meegemaakt! Omdat de volgende campings allemaal nog minstens een uur rijden verderop liggen, besluiten we in Cambria (leuk plaatsje) een motelletje te zoeken. Redelijk snel gevonden gelukkig. Opvallend is dat het hier minstens 15 graden kouder is dan in LA! Temperatuurshock 😱😱 Β De dag erna gaan we alsnog naar de camping en hebben we een chilldag. We draaien een wasje in de laundry (moet ook gebeuren) en gaan in de middag nog naar de vele zeeolifanten kijken die zo’n 5 mijl verderop gewoon op het strand liggen. Heel bijzonder om dat zo in de natuur te zien! Als we terugrijden naar de camping gaan we ook nog even naar de pier van San Simeon. Hier zijn heel veel pelikanen en ook zwemmen er zeehonden tussen. Ook weer zo leuk om te bekijken! In de avond duiken we vroeg in onze slaapzakken (coconnen noemen de kids het) want het is echt heeeel koud! De volgende ochtend pakken we betijds de boel weer in en gaan we het mooiste stuk van de route rijden! Prachtige route, kan niet anders zeggen. Sommige stukken rijden we in de mist. En er zijn overal stops waar je mooie uitzichten hebt.Β  Je schijnt ook, als je mazzel hebt, walvissen te kunnen spotten dus we hebben de verrekijker in de aanslag. En wat denk je? Rich ziet op een gegeven moment bij zo’n uitkijkpunt water de lucht in spuiten (door z’n verrekijker dan hΓ¨). Vervolgens begint het gevecht om de verrekijker πŸ˜‚πŸ˜‚ want dat willen we allemaal wel zien! En als ik aan de beurt ben, zie ik ook nog net de staart van een walvis 😍😍. Nou ja, beter iets dan niets haha. We blijven nog even kijken en gaan dan weer verder. Bij een ander uitkijkpunt loop ik langs een rotsblok naar de rand. Opeens staan wat jongens te wijzen naar dat rotsblok en ik denk: die zien vast een hagedisje of zo. Wat een poehahahahahaha ... ik ben klaar met het maken van m’n foto’s en loop weer naar de auto die bij dat rotsblok staat en dan schrik ik me het apezuur! Een slang ..... en wat voor eentje!! Minstens een meter lang en hij ziet er dodelijk uit (vind ik dan hΓ¨, ik weet niet of het zo is). De rest stormt ook de auto uit (doen ze inmiddels niet meer bij iedere stop die ik wil maken) want dit willen ze uiteraard ook niet missen. Pffff wat een geluk dat ie mij niet heeft aangevallen toen ik langs liep (ik ben per slot van rekening best een lekker hapje πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚). De slang verdwijnt in een heel klein holletje ergens tussen de graspollen en wij rijden ook weer verder! Op naar een camping in de omgeving van Carmel/Monterey (die we nog moeten zoeken) ....