Valley of Fire - Zion NP - Bryce NP

30 juli 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Via The Valley of Fire zijn we naar Zion NP gereden. Wederom een prachtige route die de moeite van het iets omrijden zeker waard was! Daarna doorgereden naar Zion waar we in de namiddag aankwamen op de camping. We hebben gelukkig een plek die redelijk in de schaduw ligt want het is weer bloedheet (zo’n 45 graden). Dat belooft wat voor de nacht. De kids zijn lekker gaan afkoelen in het riviertje bij de camping. We zitten te dubben of we de volgende dag moeten gaan hiken met dit warme weer of ergens lekker naar een meertje gaan om te zwemmen. In de avond begon het enorm te waaien. Het is maar goed dat wij erin liggen anders was ie vast weggewaaid (we konden m moeilijk vastzetten vanwege het grind op de plek). We hebben niet zo best geslapen door de wind. De volgende dag loopt de temperatuur al snel weer op en we gaan lekker naar Kolob Reservoir. Dit meer ligt hoog en het is daar zo’n 25 graden ... veel beter! We hebben er een heerlijke dag gehad. En in de avond weer erg harde wind (Robin wilde in de auto slapen .. helemaal prima). De dag daarna zijn we al vroeg op pad om naar Bryce NP te gaan. De route door Zion heen is zo mooi! We zijn aan het eind van de ochtend al op de camping in Bryce NP (was ook aangeraden omdat je niet kon reserveren). In de middag zijn we met de shuttlebus door het park gegaan. Weer prachtige uitkijkpunten!! Het verhaal wordt bijna saai 😂😂. En nu zijn we op weg naar Moab om vanuit daar Arches NP en naar Canyonlands NP te gaan. We blijven 1 nachtje en dan door naar Momument Valley!