Vancouver

12 juli 2018 - Vancouver, Canada

Na een lange reis zijn we neergestreken in Vancouver BC. Een prima hotel downtown, zodat we overal redelijk dichtbij zitten. Dag 2 zijn we naar Granville Island geweest met de aquabus (was leuk) en verder nog een beetje bijkomen van de reis (lang leve de jetlag ... heel vroeg wakker). Ook zijn we lekker wezen shoppen! En aan winkels geen gebrek! Op dag 3 zijn we naar Capilano Bridge geweest. Dat is een hele hoge loopbrug 😬. Hij wiebelde heel erg! Daar hebben we ook nog de treetop wandeling gedaan en de skywalk (doodeng, is zo’n ding die aan de rotsen hangt). Maar, we hebben het allemaal gedaan ondanks dat sommigen van ons het eng vonden haha. En gisteren ... vroeg op om met de Zodiac (soort speedboot) de zee op te gaan om whales te spotten en ander wildlife. Gelukkig was het weer wat opgeknapt want het was de afgelopen dagen wel bewolkt en af en toe miezerde het ook. We kregen erg charmante rood/oranje pakken aan en daar gingen we! Nou ... dat ging echt hard en het was behoorlijk spectaculair (vond ik). We kregen er een gratis douche bij! En ja hoor, de orka’s hebben we gezien! Helaas mochten de boten er niet te dichtbij komen. Wel jammer want ik had gehoopt dat er uiteraard net voor onze camera eentje spectaculair in de lucht zou springen ... helaas! En ze waren ook wat kleiner als ik had verwacht. En die grote walvissen? Die zwommen dus net even ergens anders en hebben we dus niet gezien. Volgende keer maar naar Den Helder. Daar schijnen ze ook wel eens te zijn 😉. Na een heftige terugtocht over het water (gelukkig niemand ziek en in de middag werd de tocht afgelast dus dat zegt genoeg) hebben we het in de middag rustig aan gedaan. En toen was daar alweer ons laatste dagje in Vancouver. We hebben de hop-on hop-off bus gepakt en dat was een prima keuze. Heel veel van Vancouver en omstreken gezien ... prachtig! En net alles weer ingepakt want morgenvroeg gaan we met de trein naar Portland!

1. Wendy Hulstein:
    13 juli 2018
    Wouw, gaaf allemaal hoor!! En dat zijn pas de eerste 5 dagen.......😉. Mooie foto’s!! Vooral die in die rood/oranje pakken....😛. Nu op naar The States.....🚂🇺🇸 Goede reis nog verder. Have fun!! Groetjes, Wendy🙋
  2. Anneke:
    13 juli 2018
    Wat een mooie foto’s, documenteerd jullie reis goed😃😃😃 super gaaf!!
    Kom maar op met meer!
    Groet Anneke
  3. Guido:
    17 juli 2018
    Maak er een onvergetelijke reis van👍🏻
  4. Karin Jansen:
    18 juli 2018