Yosemite - Death Valley - Las Vegas

25 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een paar dagen zo'n beetje onbereikbaar te zijn geweest, zijn we nu in Las Vegas en dus hebben we weer volop WiFi (kids blij haha) en kan ik weer ons blog wat bijwerken (ben dus ook blij). Vanaf Lake Tahoe (waar we trouwens nog 2 rustige nachten zonder beren hebben gehad) zijn we via de Tioga Pass naar Yosemite gereden. Schijnt een prachtige route te zijn maar het regende even flink toen we aan die route begonnen oftewel flinke bewolking en dus geen mooie uitzichten. Het klaarde gelukkig wel weer op, we zagen een flets oranje verre zonnetje en toen we uit de auto gingen voor een wandeling naar de sequoia bomen roken we het gelijk ... De laaghangende bewolking bleek rookontwikkeling te zijn van bosbranden een heel eind verderop. Omdat er qua uitzichten verder niet heel veel te zien was, zijn we daarna maar doorgereden naar de camping die we naar lang zoeken eindelijk vonden. Wat een doolhof aan eenrichtingsweggetjes zeg! We hadden een klein plekje maar wel weer direct aan een riviertje dus een handig alternatief voor de douche (waar je anders voor naar een algemene housekeeping place moest op ca 10 min. afstand (en dan ben je weer bezweet en vies tegen de tijd dat je weer bij de tent bent). In de namiddag kwamen nog even 2 herten langs de tent wandelen (gezellig) en in de avond alles in de bearlocker gezet want in Yosemite breken de beren dus zelfs auto's open om aan voedsel te komen 😳. Na een rustige nacht zijn we de volgende dag een beetje rond gaan rijden voor wat wandelingen en bezienswaardigheden in Yosemite (het was gelukkig iets helderder) en ja hoor, we hebben ook een beer gezien! Helaas konden we op dat punt niet stoppen en hebben we dus geen bewijs. Niels zag m trouwens niet zo snel en die was dus behoorlijk gefrustreerd. In de namiddag hoorde ik vanuit de bossen steeds een behoorlijk gebrul. Een beer volgens mij en Robin, Rich geloofde er niets van en volgens Niels was iemand op een toeter aan het blazen. Nou ja, uiteindelijk is Rich met de kids op expeditie gegaan en na een poosje kwamen ze terug met de meest wilde verhalen over 2 beren die aan het vechten waren, een ranger met een bear tracker die mensen op afstand hield en ik hing eindeloos aan hun lippen ..... Nou, laat maar zien die foto's .... Mooie foto's van een paar herten en toen moesten ze heel hard lachen want het waren geen beren geweest maar een opgewonden muilezel!!! Tja .... die heb je hier dus ook hahahaha. Na weer een rustige beerloze nacht zijn we de volgende ochtend op weg gegaan naar Death Valley. Het was overigens zeer rustig in Yosemite en op de camping vanwege de bosbranden (die 50km verderop waren). En de route via de Tioga Pass moesten we nu weer rijden en het was prachtig! Heel helder weer, dus met een strakblauwe lucht! En ja, na wat stops onderweg kwamen we aan in Death Valley. Wat een hitte zeg! 48 graden en dan moest de nacht nog komen (zo'n 30 graden). Maar ja, we wilden de sterren en de Melkweg zien, dus je moet er iets voor over hebben. We hebben maar een beetje in het enige restaurantje dat er in de omgeving te bekennen was gehangen (daar was airco) en later hebben we de tent opgezet. Ik had van te voren geïnformeerd of het nodig was om te reserveren maar dat hoefde niet. Ik snapte daar al snel waarom niet. Het is gewoon niet te doen. We hebben een hele slechte nacht gehad, ditmaal van de hitte. En uiteraard geen Melkweg gezien (wel gigantisch veel sterren) want we waren te lamlendig om ernaar te gaan zoeken. Zodra het licht werd, hebben we ons kamp opgebroken en zijn we verder gegaan. Om 6.00u zaten we al in de auto! We zijn onderweg langs de bezienswaardigheden van Death Valley gereden, snel foto's gemaakt en hup de auto weer in! Toch wel fijn die airco. En daar kwam rond 13.00u opeens een mega stad midden in de woestijn tevoorschijn ... Las Vegas! Heerlijk even in een hotel. We zijn eerst allemaal even wezen douchen / in bad geweest .. Heerlijk! En toen kreeg ik een bericht van Yvonne dat zij ook net in Las Vegas waren aangekomen. Niet bewust de reis op elkaar afgestemd maar een leuke toevalligheid die we van te voren al wel wisten. De kids wisten het niet en dat was wel heel grappig. Robin zette een bericht op Instagram en Noa reageerde hilarisch dat zij ook in Las Vegas was! En bij de jongens hetzelfde. Dus we hebben afgesproken en we hebben lekker wat gegeten, gedronken en bijgekletst. En Las Vegas? Wat een gekkenhuis, geweldig! Wordt vervolgd ...